Medlemsfordeler

By 4. mai 2017

Juridisk bistand, rådgivning, faglig påfyll og markedsføring

“Jeg hadde på forhånd hørt mye bra om advokatbistanden til Servicekontoret. Da jeg kom opp i en situasjon hvor jeg trengte hjelp selv, tok jeg kontakt med leder. Etter bare 15 minutter ringer aktuell advokat meg, og hjelpen er i gang. Denne hjelpen var helt klart en av de viktigste faktorene på at jeg vant frem i saken.

Advokatbistand er et fantastisk gode man har som medlem, og jeg mener andre forbund burde ta etter Servicekontoret på dette punktet.”

Manuellterapeut og fysioterapeut
Torbjørn Selås



Advokathjelp og juridiske råd
Som medlem i Manuellterapeutenes Servicekontor får du bistand i juridiske saker, som for eksempel forbigåelse i tildelingssaker, overdragelser, avtaleinngåelser med kolleger på institutt og så videre.

Rådgivning
– Råd, veiledning og hjelp i juridiske spørsmål om drift av praksis, ansettelse og lignende.
– Råd og vink for opptreden i media.
– Råd om data og datasikkerhet.
– Råd om takstbruk og driftstilskudd.



Faglig påfyll
– Seminar
Medlemspris på årlige tverrfaglige seminarer.
– Kurs
Medlemspris på andre kurs spesielt rettet mot manuellterapeuter.
– Faglitteratur
Abonnement tidsskriftet Muskel&Skjelett inkludert i serviceavgiften.
– Nyhetsbrev
Regelmessige nyhetsbrev fra manuellterapi.no.



Markedsføring

Hjelp til markedsføring med bl.a.:
– Prioritert oppføring i klinikklisten
– Pasienttelefon
– Gratis annonsering, e-postadresse, plakater og brosjyrer.
– Varemerkebeskyttet manuellterapilogo til bruk på brevark, konvolutter og skilt.
– Gratis etablering av nettsted for din klinikk. Lave månedlige driftskostnader. Hjelp til bilder og utforming.
– Servicekontoret annonserer i riksmedia, Google mv. I annonsene vises det til klinikkliste og pasienttelefon.

«I forbindelse med at jeg ble innklagd til NPE tok jeg kontakt med Servicekontoret og fikk juridisk bistand i saken. Uten dem hadde jeg nok gått ned i stress. Jeg er utrolig takknemlig for bistand fra Servicekontoret, både juridisk, faglig og som støttespiller i saken.»

Manuellterapeut
Ole Langeland

Alle henvendelser i forbindelse med Servicekontorets interne medlemsfordeler: info@manuellterapi.no

Viktigst!           

Løsning av viktige fellesoppgaver
Som medlem av Servicekontoret bidrar du til å finansiere viktige fellesoppgaver for manuellterapimiljøet. Med nettstedet manuellterapi.no og tidsskriftet Muskel&Skjelett er Servicekontoret blitt et ansikt utad for norsk manuellterapi. Nettstedet har mange besøkende hver dag, både fra pasienter, myndigheter, medisinske miljøer og medier.

I Servicekontoret kan du delta i et fellesskap som bl.a. arbeider med:

  • forskning, fagutvikling og vedlikehold av medlemmenes faglige nivå.
  • å ivareta manuellterapeutenes rettigheter overfor forvaltning, helseforetak og andre.
  • å utarbeide og vedlikeholde retningslinjer for manuellterapipraksis.
  • dokumentasjon av metoder som benyttes av manuellterapeuter.
  • at manuellterapeuter skal få helsenettilknytning og stordriftsfordeler gjennom sentralisert datadriftsmiljø.

Studenter, pensjonister og utenlandsboende får alle medlemsfordeler, utenom:

  • Datterweb
  • Oppføring på klinikkliste